دکتر مسلمی نائینی: دولت‌ها از خدمات جهاد دانشگاهی استفاده کنند / گره گشایی از امورات روستا با فناوری

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی حامی دولت ها در زمینه‌های مختلف بوده است و اکنون نوبت دولت‌ها است که از این نهاد بالغ ۴۰ ساله استفاده کنند تا بتواند نیازهای کشور را با علم و توانایی که در جهاد دانشگاهی متمرکز شده است برطرف کنند.

۲۵ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۵ کد : ۷۲۵۶۶ اخبار اسلایدی رویدادها رویدادهای جهادی
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی حامی دولت ها در زمینه‌های مختلف بوده است و اکنون نوبت دولت‌ها است که از این نهاد بالغ ۴۰ ساله استفاده کنند تا بتواند نیازهای کشور را با علم و توانایی که در جهاد دانشگاهی متمرکز شده است برطرف کنند.

به گزارش مرکز توسعه خلاق ارتباطات  مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، دکترحسن مسلمی نائینی در حاشیه بازدید ازدومین نمایشگاه آبادیران  در گفتگو با کاوشکده رسانه برندینگ و بازار سازی ایران افزود:با توجه به اینکه گستره فعالیت‌‌های جهاددانشگاهی درحوزه فناوری و حضور در طرح‌های محرومیت‌زدایی مبتنی برفناوری ابعاد بسیاری دارد تمامی مراکز پژوهشی، علمی وموسسات داخل و خارج از پارک‌ها در دومین رویداد آبادیران حضور دارند که این موضوع را می‌توان نقطه عطف حضور جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه دانست.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی درحوزه‌های علمی، پزشکی وفناوری شرکت‌‌های مختلف ومتنوع فناورمحوردر اختیار دارد که توانمندی‌ها زیادی دارند بیان داشت: برنامه‌های بسیاری برای ارایه خدمت درقالب مجموعه‌ شرکت‌‌های فناور جهاد دانشگاهی درمناطق محروم در دستور کار قرار دارد. این طرح‌ها با مشارکت وهمراهی با گروه‌‌های جهادی، سازمان‌ها و دستگاه‌‌های مختلف از جمله در حوزه‌های پزشکی و درمانی درمناطق محروم ارایه خدمت کند.
رئیس جهاد دانشگاهی به برخی چالش‌های پیش روی شرکت‌‌های دانش بنیان درمسیر رفع محرومیت درمناطق مختلف کشور اشاره کرد و با بیان اینکه این چالش‌‌ها و برطرف کردن آن نیازمند همراهی ومساعدت همه دستگاه‌ها در این زمینه است گفت: نبود مواد اولیه مورد نیاز برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و نیز کمبود سرمایه در گردش برای تولید انبوه مهمترین چالش پیش‌روی شرکت های دانش بنیان است.
مسلمی نائینی به نقش جهاد دانشگاهی برای کاستن ازمشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان وتسهیل امور برای فعالیت حداکثری وکاهش هزینه‌های شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تامین فضای فیزیکی مورد نیاز برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با هدف کاهش هزینه‌های این شرکت‌ها از جمله اقداماتی است که جهاد دانشگاهی درکنارحمایت‌های دیگرازشرکت‌های دانش بنیان انجام می‌دهد.
وی به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان با سرمایه‌های مردمی و افراد خلاق و مبتکرشکل گرفته‌اند و از این‌ رو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و نیزصندوق نوآوری و شکوفایی باید از این شرکت‌ها در راستای شعارسال حمایت کنند تا دانش بنیان‌ها بتوانند محصولات خود را به مرحله بازار برسانند و درمسیر تحقق شعارسال گام بردارند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مراکز تخصصی بزرگی دارد که طرح‌‌های کلانی را دنبال می‌کند، ادامه داد:جهاد دانشگاهی هم اینک طرح‌‌های کلانی را در حوزه‌های نفتی و ریلی را در دستور کار خود قرار دارد که پیشران‌ آن شرکت‌های دانش بنیان‌ها و فناوران هستند. با کمک این شرکت‌ها در حال تحقق اهداف و برنامه‌های خود در پروژه‌های کلان ملی هستیم. 
وی با بیان اینکه یکی از افتخارات جهاد دانشگاهی اجرای طرح‌‌های اشتغالزا در کشور است و این مجموعه بیشتر با اجرای چنین طرح‌هایی درجامعه شناخته می‌شود، اظهار داشت: براین باورهستیم که برای خارج کردن یک منطقه ازمحرومیت باید اشتغال را در آن منطقه توسعه دهیم چرا که کسب درآمد پایدار را مقدمه‌ای برای خروج افراد ازمحرومیت می‌دانیم.
 
وی در ادامه به اهمیت تجاری سازی فناوری درجهاد دانشگاهی و خودکفایی مالی در این حوزه اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد بودجه جهاد دانشگاهی ازابتدای تاسیس این نهاد انقلابی ازمحل اقدامات و فعالیت‌های جهاد تامین شده است و از این رو، هر تحقیقات و اقداماتی می‌بایست دارای پیوست تجاری سازی نیز باشد و در این راستا معاونت تجاری سازی در جهاد تاسیس شده است.

خبرنگار:منیژه مجیدی
کاوشکده رسانه، برندینگ و بازارسازی

کلید واژه ها: جهاد جهاد دانشگاهی شرکت شرکت دانش شرکت دانش بنیان دانشگاهی دانش دانش بنیان بنیان طرح


نظر شما :